Angielski w sprzedaży - Speaking House - nauka angielskiego w praktyce!
Zajęcia próbne
ZAPISZ SIĘ NA
ZAJĘCIA PRÓBNE
Kontakt
SKONTAKTUJ
SIĘ Z NAMI
Facebook
ODWIEDŹ NASZ
FACEBOOK

Angielski w sprzedaży

Dobór odpowiednich słów jest kluczowy w sprzedaży. Słowa, których przedstawiciele handlowi używają podczas rozmów z potencjalnymi klientami, mają ogromne znaczenie. To właśnie wybór tych właściwych może pomóc w zdobyciu większej liczby transakcji, podczas gdy niewłaściwe słowa mogą zaszkodzić szansom na sprzedaż. Wiedza o tym, co mówić, jak mówić i kiedy mówić, może poprawić twoją pozycję jako sprzedawcy. Angielski w sprzedaży jest niesamowicie ważny, jeśli chcemy dokonywać transakcji na międzynarodową skalę. Stąd w dzisiejszym wpisie zaproponuję Wam kilka garść pomocnych zwrotów i wyrażeń, które z pewnością okażą się pomocne. Zapraszam do lektury!

angielski w sprzedaży

Angielski w sprzedaży – podstawy

Jeśli Twoim planem jest naprawdę zabłysnąć w sprzedaży, powinieneś zacząć od nauki prowadzenia rozmowy (również po angielsku). Kiedy już przekonasz potencjalnego kupca do rozmowy z Tobą, moment, w którym zamkniesz transakcję (close the deal) będzie już blisko.

Ale co możesz zrobić, aby poprawić swoje umiejętności konwersacji w języku angielskim? Po pierwsze, musisz nauczyć się kilku podstawowych słów związanych ze sprzedażą. Następnie, musisz ćwiczyć tak dużo, jak tylko możesz.

Im lepiej będą ci szły rozmowy z ludźmi, tym łatwiej będzie Ci sprzedawać rzeczy i dobrze wykonywać swoją pracę. A im częściej będziesz ćwiczyć rozmowy sprzedażowe, tym częściej będziesz w stanie znaleźć odpowiednie słowa i frazy, gdy będziesz chciał przekonać kogoś do dokonania zakupu. Ale jak ćwiczyć konwersacje sprzedażowe?

 

  • Odgrywanie ról – aby przećwiczyć rozmowy sprzedażowe, spróbuj odegrać rolę z innymi osobami uczącymi się angielskiego. W przypadku gry sprzedażowej, jeden z Was będzie udawał kupującego, a drugi sprzedawcę. Możesz też poprosić rodzinę lub przyjaciół, aby z Tobą poćwiczyli. Nie martw się, jeśli nie znasz nikogo, z kim mógłbyś ćwiczyć w pracy lub w domu. Możesz też poćwiczyć przez Skype, znajdując inne osoby, które tak jak ty uczą się angielskiego. Ważne, aby po takiej praktyce  zadać sobie dwa pytania: „o czym trzeba było rozmawiać podczas odgrywania ról?” oraz  „jakiego słownictwa potrzebujesz, aby poprawić swoje umiejętności konwersacyjne?”.
  • Przygotuj swoje słownictwo – kolejną niezwykle przydatną rzeczą, którą powinieneś zrobić, aby stać się lepszym w sprzedaży – jest poznanie kilku kluczowych zwrotów i zdań, które możesz wykorzystać. Postaraj się włączyć te zwroty do odgrywania ról z innymi uczniami. Im więcej poćwiczysz, tym łatwiej będzie Ci ich używać w prawdziwych sytuacjach.
  • Mów na głos – możesz ćwiczyć czytanie tych słów, zwrotów i zdań na głos. Spójrz na siebie w lustrze i skup się na ruchach ust, mimice twarzy i języku ciała. Zastanów się nad swoją wymową. Możesz spróbować sprawdzenia i odsłuchania ich w jakimś słowniku internetowy lub nagrania swojej wypowiedzi, aby sprawdzić jak brzmisz.

angielski w sprzedaży

Angielski w sprzedaży – rozpoczęcie rozmowy

Zacznijmy od tego, że na samym początku musisz zrozumieć zarówno ofertę swojej firmy, jak i charakter działalności swojego potencjalnego klienta.  A to wszystko po to, aby znaleźć rozwiązania, które będą dla niego najlepsze. Dlatego przed sprzedażą dokonaj dogłębnego researchu i dowiedz się jak najwięcej. Możesz poszukać informacji w Internecie, czy zapytać kolegi z branży. Następnym krokiem będzie otwarcie rozmowy.

Pamiętaj, że to naprawdę ważne, aby rozpocząć rozmowę w bardzo pozytywny i pomocny sposób.  Jeśli jesteś miły od samego początku to masz wtedy znacznie większe szanse na zamknięcie i sfinalizowanie transakcji. Teraz spójrz na kilka wyrażeń, których możesz użyć na tym etapie sprzedaży:

Jeśli podchodzisz do klienta w sklepie, możesz zapytać:

  • Hello! Can I help you with something/anything? – Dzień dobry! Czy mogę Pani/Panu w czymś pomóc?
  • Hello, how can  I help you? – Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
  • Hi, how can I be of service? – Dzień dobry, w czym mogę pomóc? (dosł. jak mogę się przydać?)

 

Jeśli kontaktujesz się z nowym klientem przez telefon, to pewnie przydadzą ci się takie wyrażenia:

 

  • Hello, have you heard of the new product…? – Witam, czy słyszał pan o nowym produkcie…?
  • Hi, I’m [name] and I represent [company name]. Would you be interested in finding out about our latest product/service?– Witam, nazywam się [imię] i reprezentuję [nazwa firmy]. Czy byliby Państwo zainteresowani poznaniem naszego najnowszego produktu/usługi?

Angielski w sprzedaży – poznaj potrzeby klienta

Jeśli będziesz w stanie dowiedzieć się od klientów, czego potrzebują, to zyskasz znacznie większe szanse na zaoferowanie im czegoś, co są skłonni kupić. Ponadto, pomaga to w nawiązaniu relacji z klientem. Każdy wie, że klienci są bardziej skłonni do zakupu jeśli czują się wysłuchani i jeśli czują, że mogą Ci zaufać. Nie ma lepszego sposobu na zbudowanie zaufania niż pomoc klientom.

Oto kilka pytań, które możesz zadać klientowi, aby poznać jego potrzeby:

 

  • Have you used such a product or anything similar before? – Czy używałeś wcześniej takiego produktu lub czegoś podobnego?
  • How do you want to use the product? – Jak chcesz używać tego produktu?
  • How often do you need to use the product? – Jak często potrzebujesz używać tego produktu?
  • Are you using anything else from this range? – Czy używasz czegoś innego z tego rodzaju produktów?

 

Angielski w sprzedaży – opis produktu

Na tym etapie masz szansę na podkreślenie wszelkich zalet produktu, który sprzedajesz. Pamiętaj, aby wykorzystać wszystkie informacje, które klient przekazał Ci wcześniej na temat swoich potrzeb. Przedstaw korzyści, a nie tylko i wyłącznie produkt. Podczas pracy z potencjalnym klientem chcesz skupić się głównie na korzyściach, jakie otrzyma w wyniku prowadzenia z Tobą interesów.  A teraz zerknij na poniższe wyrażenia:

 

  • The most important feature of this product is… – Najważniejszą cechą tego produktu jest…
  • This newer version has many advantages over the older one. – Ta nowsza wersja ma wiele zalet w stosunku do starszej.
  • One of the things I like best about this product is… – Jedną z rzeczy, które najbardziej lubię w tym produkcie jest…
  • This product can be used in several ways, but we recommend… – Ten produkt może być używany na kilka sposobów, ale zalecamy…

 

Pamiętaj, że twoi potencjalni klienci prawdopodobnie nie będą pamiętać dokładnie tego, co mówisz, ale będą pamiętać, jak sprawiłeś, że się poczuli. Z tego powodu musisz uważnie dobierać słowa i zwroty, których będziesz używał w całym procesie sprzedaży – zwłaszcza podczas rozmów zamykających, które mają na celu przypieczętowanie transakcji. Mam nadzieję, że zwroty i wskazówki przedstawione w tym wpisie pomogą Ci znaleźć idealną równowagę. Aby uzyskać więcej wskazówek dotyczących business English koniecznie zajrzyj na naszego bloga. Życzę powodzenia wszystkim sprzedawcom. Good luck!

NAJNOWSZE WPISY: